ویدیو | شگرد عجیب این کلاهبردار شیطان صفت برای فریب زنان

با دستور قضایی چهره متهم کلاهبرار برای شناسایی شاکیان احتمالی این پرونده انتشار داده شد.
ویدیو | شگرد عجیب این کلاهبردار شیطان صفت برای فریب زنان
کد خبر : ۴۹۸۹۸

 متهم مرد ۴۲ ساله است که با شگرد خرید و فروش موتورسیکلت در سایت‌های اینترنتی اقدام به سرقت موتور‌ها کرده و در شگردی دیگر زنان را فریب داده و اموالشان را نیز به سرقت برده یا در سناریو‌های دیگری اقدام به اخاذی از زنان کرده است که با افزایش پرونده‌های تبهکار همه فن حریف تیمی از کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران برای دستگیری متهم وارد عمل شده و در یک عملیات اطلاعاتی موفق به دستگیری این متهم شدند.

سرهنگ علی عزیزخانی فرمانده پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران در خصوص اتهامات این متهم به خبرنگار رکنا گفت: ماموران پایگاه هشتم در حال گشت زنی بودند که به تردد این مرد مشکوک شده و بعد از بازداشت وی متوجه می‌شوند که موتورسیکلتی که همراه متهم است سرقتی بوده و پس از بازداشت با اقدامات فنی و کارآگاهی که انجام شد توانستند شاکیان این پرونده را نیز شناسایی، که تا کنون ۱۰ نفر از این افراد به پایگاه هشتم مراجعه کرده اند.

فرمانده پایگاه هشتم در ادامه نسبت به شگرد این کلاهبردار حرفه‌ای افزود: این مرد ۴۲ ساله با اقدام به خرید و فروش موتورسیکلت در سایت‌های اینترنی فروشندگان را به بهانه تست سلامت فنی موتورسیکلت گمراه کرده و سوار موتور شده و به سرعت فرار کرده که چند روز بعد با جعل یک قولنامه همان موتور را در سایت برای فروش بارگذاری کرده و با دستکاری روی شماره شاسی بدنه موتور اقدام به فروش آن‌ها کرده است.

سرهنگ علی عزیزخانی با تاکید بر افزایش سرقت از طریق فضای مجازی به مردم توصیه کرد شهروندان در هنگام خرید و فروش از طریق سایت‌های اینترنتی ابتدا از صحت آن مطمئن شده و سپس اقدام به خرید و فروش کنند.

وی ادامه داد: با تقاضای انتشار تصویر متهم از سوی مقام قضایی چنانچه افرادی در دام تبهکاری‌های این متهم گرفتار شده اند به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.



گفتگو‌ها

چند سال داری؟

۴۲ سال

به چه جرمی بازداشت شده ای؟

سرقت موتورسیکلت

شگردت در این سرقت‌ها چگونه بود؟

به عنوان خرید موتورسیکلت پیش فروشندگان می‌رفتم وقتی برای تست موتورسیکلت سوار آن می‌شدم فرار می‌کردم.

چند بار با این روش سرقت کرده ای؟

۵ بار

سابقه داری؟

بله به جرم کلاهبرداری و جعل اسناد

چرا فکر سرقت با این روش به فکرت زد؟

یک سال قبل خواهر و برادرم پولم را بالاکشیدند و من برای اجاره خانه به پول نیاز داشتم برای همین دست به سرقت زدم

از چند نفر اخاذی کرده و یا آن‌ها را اغفال کرده ای؟

تعدادش را یادم نیست، زنان زیادی را هدف قرار دادم.

از روشی برای اغفال خانم‌ها استفاده میکرد؟

به عنوان قرض از آن‌ها پول می‌گرفتم.


یکی از شاکیان حاضر در پلیس آگاهی گفت: این مرد از دو سال قبل با او دوست بوده و از همین طریق دسته چکش را سرقت کرده و با جعل امضا چک‌ها را در بازار خرج کرده، همچنین با سرقت کارت ملی او اقدام به خرید تعداد بالایی سیم کارت کرده و با همان شماره‌ها اقدام به کلاهبرداری کرده است.

شاکی دوم پسر جوانی بود که گویا برای ارسال یک بسته پوشاک درخواست موتور می‌کند که پس از تحویل بار و تحویل نشدنش به مقصد متوجه سرقت اموالش به ارزش ۲۰ میلیون تومان می‌شود.

شاکی سوم هم از طریق سایت اینترنتی اقدام به فروش موتورسیلکتش کرده بود که وقتی متهم برای خرید به منزل او رفته سوار موتور شده و بلافاصه فرار کرده است.

سه شاکی حاضر در پلیس آگاهی که هرکدام از آن‌ها به روش متفاوتی مورد کلاهبردای و سرقت قرار گرفته بودند از مردم خواستند در صورت شناسایی این متهم حتما برای کمک به پیشرفت روند پرونده و شناسایی شاکیان و مالباختگان دیگر به پلیس آگاهی و پایگاه هشتم پلیس آگاهی مراجعه کنند.

بنا بر این گزارش، بازپرس پرونده با تقاضای انتشار تصویر متهم خواست تا چنانچه افرادی در دام این مرد شیاد گرفتار شده اند به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر